Soms is er een dag dat je opeens een wow experience hebt en dingen uit je onderbewustzijn samenkomen. Tijdens het SharePointcongres had ik zo’n moment.
De sessie van Coca Cola ging over hun nieuwe SharePoint intranet en hun mobile strategy als belangrijke driver. Coca Cola is wereldberoemd vanwege hun……. branding. Zij gebruiken marktonderzoeken om hun marketing communicaties te sturen. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat het gebruik van mobile devices er toe zal leiden dat binnenkort meer dan 50% van de internet content via mobile devices zal worden bekeken.
50%!
Een magische grens. Dat betekent dat alle content die jij wilt delen in een razend tempo aan de gebruiker getoond moet worden in de 150 momenten die een smart device gebruiker dagelijks gemiddeld op zijn/haar device kijkt.
Tijd voor meer dan een titel en een kort bericht is er niet meer. Het is tijd dat de schrijvers van blogs en auteurs op internet en intranet sites hun taal verrijken door hem te verarmen… Minder woorden, maar “rich text”.
De tijd voor TL;DR is voorbij, mobile blogging is in.
Zei Einstein niet: If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough. Hij bedoelde kort en bondig schrijven en maak de essentie snel duidelijk, liefst in minder dan 140 tekens.
Ter compensatie van deze eerste mobile blog een branding video van Coca Cola.
(659)
Deze post is ook beschikbaar in/Also available in: Engels