Controller wordt wakker!
Ongetwijfeld heeft de moderne controller een smartphone, IPad, tablet, laptop en/of desktop. Heb jij al nagedacht op welke wijze jij je publiek het beste kunt bereiken? Hebben jullie al een mobile strategy?
Coca Cola heeft zeker een mobile strategy en combineert die geweldig met zijn nieuw uit te rollen SharePoint Intranet. Coca Cola ondersteunt de gekozen strategie met onthutsende cijfers. Door deze cijfers viel ik bijna van mijn stoel.
50% van internet content via Mobile devices
De waarheid kwam keihard binnen en ik wil u de cijfers dan ook niet onthouden. Binnenkort wordt 50% van de internet content bekeken via een smart device. Een smart device eigenaar kijkt dagelijks gemiddeld 150 keer op zijn device. Facebook, Twitter, LinkedIn, Nu.nl en andere kortstondige berichten worden dan in rap tempo gescand. Een enkel bericht wordt nader bekeken.
Veel verder dan koppen en 1e regels worden dan eenvoudigweg niet gelezen. Stel je dus voor wat er met jouw content gebeurt. De informatie wordt dus anders geconsumeerd.
Volg de Einstein methode
If you can ‘t explain it simply, you don’t understand it well enough. Kortom schrijf je tekst en gooi dan 80% weg. Zeker als de content op smart devices terecht moet komen, anders is het MT voortdurend aan het swipen tijdens de MT meeting.
De tijd van TL;DR (too long; didn’t read) is voorbij, leve de mobile blog.
Ter compensatie van deze eerste mobile blog een branding video van Coca Cola.
(683)
Deze post is ook beschikbaar in/Also available in: Dutch