Een mooi voorbeeld van Social Media, waar je letterlijk én figuurlijk wijzer van wordt, is LinkedIn. Het biedt tal van mogelijkheden waar je als controller van kunt profiteren.
LinkedIn-groep als podium
Een controller is meestal niet een verlegen persoon, dat zit nu eenmaal opgesloten in de rol die hij/zij vervult in een organisatie. Hij zal er niet snel voor terugdeinzen zijn menig te geven of van gedachten te wisselen met zijn vakgenoten. Precies die (beroeps)eigenschap is nodig om van een LinkedIn-groep een inspirerende en bruisende community te maken. Een LinkedIn-groep kun je zien als een podium, met de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en ideeën uit te wisselen, waardoor anderen virtueel kennis met jou kunnen maken. Het biedt je de mogelijkheid om je netwerk aanzienlijk uit te breiden.
Deel je vraagstukken met anderen
Hoe vaak komt het niet voor dat je met iets zit, waar jezelf niet direct uitkomt. Dan bel je je baas of je accountant, of wie dan ook. Dat kost tijd en je moet de nodige schroom overwinnen. Als je die vraag in de LinkedIn-groep zet, krijg je meestal snel een goed antwoord van een ervaren collega uit die groep. Ik heb dat zelf meerdere malen succesvol gedaan. Binnen een uur had ik dan een antwoord, waarmee ik weer verder kon.
Deel je kennis
Bij social media draait het om geven en nemen. Start eens een discussie op het gebied waar jij expert in bent. Je zult altijd zien dat er interessante reacties komen die je niet had verwacht en waar ook anderen wat aan hebben. Jouw bijdrage voegt op die manier voor iedereen waarde toe.
Ik hoop dat eenieder die dit leest geïnspireerd raakt en zich aanmeldt als lid van de LinkedIn-groep voor controllers. Voor de kosten hoef je het niet te laten, want het lidmaatschap is geheel gratis!
Haal ook meer rendement uit LinkedIn en meld je direct aan »
http://www.controllersmagazine.nl/themas/3749/vacatures/artikel/4419/vacatures.html
(390)
Deze post is ook beschikbaar in/Also available in: Engels