Share Button

Als je weet dat er processen zijn die in jouw organisatie niet goed lopen en een klant van jou confronteert je daarmee via Twitter.

Wat is dan de meest professionele reactie als bedrijf?

1. Je belt direct woedend de klant op en zegt dat dit geen stijl is en dat hij voortaan direct met jou moet bellen

2. Je reageert door een Twitter bericht te sturen om de boosheid weg te nemen

3. Hetzelfde als 2, maar je vraagt ook om te volgen en volgt de twitteraar, zodat je direct messaging mogelijk maakt om tot een oplossing voor de klant te komen

4. Hetzelfde als 3, maar je vraagt ook om te volgen en volgt de Twitteraar, zodat je direct messaging mogelijk maakt om tot een oplossing voor de klant te komen, maar gaat niet door tot de oplossing er is.

4. Je reageert via Twitter, dat de klant ongelijk heeft, belachelijk bezig is en neemt voor lief dat andere klanten ook negatief gaan reageren.

5. Je hebt geen idee, wat moet je met Twitter?

Bovenstaand vind je in willekeurige volgorde reacties van Deutsche Bank, T for telecom, KLM en Vodafone

Bepaal zelf wie bij welk commentaar hoort, ze zijn allemaal waar gebeurd!!

Heb jij nog goede suggesties over Twitter, laat ze hier even achter.

 

(1730)

Share Button

Deze post is ook beschikbaar in/Also available in: Engels

Blog Comments

Reageer nooit emotioneel. Je hebt geen idee waar tweets opduiken. Twitter is namelijk “onvoorstelbaar onvoorspelbaar”.
Dus: altijd even nadenken voordat je een reactie tweet. Een reactie uitlokken mag altijd.

Zoals je boven hebt gelezen, zijn er voorbeelden van grote concerns die (nog?) niet in staat om professioneel te reageren op tweets.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

No Image
No Image
No Image